SK3JR står som värld för SSA:s årsmöte 2020 i Östersund

Jemtlands Radioamatörer SK3JR kommer att arrangera årsmöteshelgen 24-26 april 2020. Tiden går fort och jämtarna är redan igång med förberedelserna. SSA är mycket glada för att Östersundsklubben tagit på sig värdskapet och allt borgar för att det blir ett bra upplägg. Klubben är kompetent och man har tidigare ordnat internationella arrangemang med VHF-möten som lockat deltagare från hela Europa.

Klubbens informationsansvarige Johan SA3BYC berättar:

Efter ett intensivt arbete av det blivande arrangörs-teamet i SK3JR, med årsmötesgeneralen SM3PXO, Petter, i spetsen har nu en preliminär budget förankrats i klubben och hos SSA:s styrelse. Efter detta har SSA beslutat utse Östersund till årsmötesort 2020.

Vi kommer att kunna erbjuda ett bra arrangemang 2020 säger Petter, SM3PXO. Vi har Scandic hotell som centralpunkt med Östersunds camping som närmsta granne och på gångavstånd håller vi sedan föreläsningar/utställning/årsmötet i Folkets Hus lokaler. Östersund har mycket bra kommunikationer med flyg, tåg och bil, så det kommer att vara enkelt att besöka årsmötet.

Petter SM3PXO presenterar planerna vid årets möte i Lindesberg.

Det kommer som vanligt bli ett späckat program med föreläsningar, utställning och försäljning av radioutrustning. Ett medföljandeprogram för respektive och en festlig bankett på lördagskvällen är också planerad. Ja vi ser verkligen fram emot att få arrangera årsmötet och presentera vår vackra stad Östersund.

Fullständig information om hela arrangemanget kommer att publiceras i september. Eventuella frågor och funderingar kring årsmötet kan ställas till arrangörs-teamet via mail på adressen ssa2020@contester.se Det går även bra att kontakta Petter eller informationsansvarige Johan, SA3BYC. Kontaktuppgifter finns i SSA:s medlemsregister på ssa.se.

SK3JR och arrangörs-teamet genom
Johan, SA3BYC