Har du e-post via hotmail, outlook eller live?

Vi behöver din hjälp!

SSA har under tid haft problem med att skicka e-post till Outlooks servrar (Microsoft), alltså till e-postadresserna hotmail, outlook och live. Hos de flesta med dessa e-postkonton hamnar e-post från SSA i Skräpkorgen. Även e-post till callsign@ssa.se räknas som e-post från SSA eftersom de vidaresänds från vår server.

Vår utmärkta server-support på Inleed har jobbat med att ytterligare finslipa inställningarna och nu är allt perfekt. Tyvärr verkar detta inte hjälpa fullt ut.

Så nu ber vi samtliga med ovanstående e-post att hjälpa till med att bygga upp ett bra förhållande till Outlook igen genom att, med hjälp av nedanstående beskrivning, lägga till vår domän ssa.se som godkänd avsändare av e-post. Även ni som inte har en SSA adress bör hjälpa till!

Logga in på din webmail https://outlook.live.com och följ instruktionerna i nedanstående pdf:

E-post till Outlook konton (PDF)

Det finns just nu 583 medlemmar som har sin e-post hos Outlook så det är viktigt att så många som möjligt ställer upp och hjälper till. Jag har av naturliga skäl svårt att hjälpa er eftersom ni är så många, följ instruktionerna.

Varför har det blivit så här?

  • Det mest troliga är det faktum att vi har så många forward adresser (callsign@ssa.se).
  • Busarna som skickar spam har upptäckt detta och genererar slumpvisa sm callsign@ssa.se.
  • Dessa mail markeras som skräp hos Outlook
  • Outlooks mailservrar markerar vår domän ssa.se som opålitlig då det är vi som levererar dessa mail

Det finns ingen möjlighet att spärra mail som vidaresänds hos oss. Om vi inte får ordning på detta med ovanstående metod får vi säkert fundera på att överge möjligheten att ha en ssa.se adress. Åtminstone för er som använder Outlooks e-post.